ابزار رایگان وبلاگ

فلسفه ی آرم در کانگ فو توآ
 
کانگ فو توآ 21 دانشکده ی رشت
 
 

هلال قرمز بالاي مشت نشان دهنده فلسفه خون كونگ فوتوآ يعني مبارزه تا آخرين قطره خون در راه آزادي انسانها مي باشد.

مشت در ميان دايره سياه نشان دهنده قيام از دل تاريكيها و پليديهاو همه آنچه كه انسان امروز از خود بيگانه كرده ودر بند كشيده است.

و مشت نشانه تجاوز نمي باشد ،بلكه حالت دفاعي دارد كه از شكل آن نيز مشخص است .

هلال سفيد زير مشت نشان دهنده نژاد سفيد ايراني است.

كره جهان زير مشت و نقشه ايران در وسط كره بعنوان پايگاه كونگ فو توآ در جهان مشخص شده است .

آرم كونگ فوتوآ نيز دفاعي بودن اين هنر را نشان مي دهد و بازگو كننده اين نکته است كه :پیکار ما برای دفاع از مظلومیت است.

نشان واره شاهين نماي تن وروان

دو گوي ازدو سوي ياد آور دو نيروي مادي و مينوئي يا نمودار دو جهان تن و روان است .جهان تن يا جهان آفرينش که انسان براي زيستن و از بخشش زندگي بهره‌مند شدن بدان نيازمند مي‌باشد .جها ن روان يا جها ن مينوئي که آدمي را در زندگي راهنمائي ميکند واز رسا انديش و فرهنگ و دانش و براي بهره‌مند شدن از زندگاني ياري مي‌بخشد , اگر کسي به نماز و نيايش پردازد واز پرورش دادن و نيرومند ساختن سازمان تن کوتاهي ورزد به راز هستي بخش پي نمي برد و از زندگاني شادي بخش بهره نمي‌گيرد براي همين است که نيرو يا هر دو جهان را در برابر هم مي‌گذاريم وهردورا در زندگا ني کارگر و سودبخش مي‌دانيم و به ميانه‌روي اندرز مي‌دهيم د م شاهين , مراتب پيمودن کامل نيروي بدني و تندرستي براي رسيد ن به پايگاه شگفتيها و راز و رمز قدرت انسا ني است درسينه فراخ شا هين دليري است و از چند فرازمان گويا سخن مي‌گويد : در دليري دليرترينم , درپيروزي پيروزترينم , درفروشکوه باشکوه‌ترينم , همه دشمنا ن را شکست مي‌دهم همه ديوخويان و فريبکاران را نابود مي‌کنم . دو بال گشوده شاهين, پرواز آدمي بسوي بلندي و فرازمندي است و هر کدام از اين دو با ل را به سه آماج بزرگ تقسيم مي‌کنيم . نيک انديشي –راستي و درستي و پاکي و پارسائي - نيرومندي انديشه - رساي سودبخش - رسائي وآسايش وخوشبختي درکار و کوشش و ورزش و فرهنگ و دانش –و واپسين پايه را پايه جاوداني انساني مي‌خوانيم . گوي سر شاهين نمودار چرخ زندگي يا زمانه بيکران است که آ دميان در درون آن جاي گرفته‌اند و سرگرم جنبش و کوشش‌اند و راز هستي بخش را مي‌جويند .

چکيده سخن , براي پژوهندگان با داد و دانش و ژرف بين و به آنها که بدين راه بار مي‌يابند بسنده است


سیمرغ

سیمرغ یک افسانه آریایی است و از همان دیرباز صورت افسانه ای بر خود گرفته و مقامی والا یافته است. در آیین زرتشت و آثار صوفیان ایران به حکیمی روحانی یا کامل ترین وجود بشری تعبیر شده و عارفان کامل، خاصه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، او را منبع فیض و سرچشمه هستی تصور کرده اند که کاملان جهان که مرغان بلند پرواز این دیررند سوزند ، تمام هم خود را صرف شناسایی او می نمایند وبا همت مرشدان خویش می کوشند که پس از طی مراحل سلوک چون قطره ای که در پهنه این دریا محو میشود خود را به این مرغ بینهایت برسانند و در اقیانوس او محو و فانی شوند.
سیمرغ در فرهنگ ایرانیان نماد خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کونگ فوتوآ نیز که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران زمین می باشد، از تصویر این پرنده استفاده شده که بعد از مراحل شال سبز (۷ خط)، نماد آن بر سمت چپ پیراهن یا کت، روی سینه بجای آرم مشتواره دوخته میشود و آرم مشتواره به بازوی چپ انتقال می یابد.
اژدها یکی از موجودات افسانه ای در فرهنگ های جهان است و در اساطیر جهان جایگاه ویژه ای دارد. اژدها ماری است افسانه ای و بزرگ، با دهانی فراخ و گشاد که همیشه حیوانی نیرومند و سهمگین پنداشته شده و اقوام بسیار معتقد بودند که اژدها خدای طوفان و هوای بد و سیل و دیگر بلایای آسمانی است و طوفان بر اژدها سوار شده، موجب لغزش زمین و زمین لرزه می شود. تقربیا همه جا اژدها با شب و تاریکی پیوسته و مربوط بوده است. در میان چینی ها اژدها نماد سال نو، قدرت، خوبی و خوشبختی و نیروهای مافوق بشری است. یکی از اصلی ترین مراسم سال جدید در چین، جشن و پایکوبی اژدهاست که هر ساله اجرا می شود. سیمای اژدها در تاریخ اساطیری ایران، در نهایت زشتی و پلشتی است. آنها از نخستین یاران اهریمن می باشند. در داستان پهلوانی و اساطیری ایران از گرشاسپ پادشاه پیشدادی فرزند زاب، همچنین از رستم، رودابه و زال، به عنوان پهلوانان اژدها کش نام برده شده است.

نشان سیمرغ به انضمام ریکیما (شمشیر) بر گرفته از شاهنامه فردوسی است، شمشیر(ریکیما) در این نشان به یک تعبیر، نشانگر قدرت رزم ایرانیان است و به عنوان سمبل حراست و پاسداری از ارزشهای توآ، توسط راهدان است و اینکه شمشیرازسر سیمرغ گذشته و تا پای اوامتداد یافته، نشانگر و بیانگر سر از پا نشناختن راهدان در صعود و پرواز به سوی دانایی است. و مهمتر از همه آنکه در این نشان، سیمرغ شمشیر را با منقار و چنگال گرفته و به راهدان داد تا راهدان همیشه به یاد داشته باشد که از این هنر رزم ایرانی یعنی کونگ فو توآ بایستی با چنگ و دندان محافظت کند در اینجا شمشیر به عنوان همان پری است که سیمرغ به زال داد ولی افسوس که سیمرغ و پرش سالهاست که فراموش شده اند و تو ای همراه بدان که: کونگ فو توآ راز قوی شدن به برترین نیروهاست پس قوی شو به برترین نیروها، و برترین اندیشه ها.

گردی آن نشانه زمین که دانشگاه تن و روان است و نوشته آن نیز جهت گردش کره زمین را نشان میدهد.
شکل این نشان کاملا شبیه اوتایمی و به همان معناست و محل آن پشت لباس است که یادآور اینست که هر همراه در درون خود باید مبارزه را آغاز کند. و به همین دلیل مشت را بجای نقطه انتخاب شده تا نشان دهد مبارزه باید در هر دو جهان انجام شود.
در مورد علت انتخاب این کلمات و شکل آرم، خود نیاز به بحث مفصل و نیاز به پیش نیازهایی است که در اینجا نمی گنجد.
(ولی میتوان گفت که انتخاب این کلمات نشانه (اتحاد بین المللی کونگ فو توآ) میباشد.)

به زودی به مطلب اضافه می شود...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
بهمن 1392
نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 18312
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1